Ogłoszenie

Zwiń
No announcement yet.

[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts

  • Nie ma auta, które po mocnym obciażeniu na seryjnym zawieszeniu stoi na tej samej wysokości.
    Możesz zakładać 19 lub też nawet HD pod warunkiem, że zaakceptujesz wyraźną twardość oraz niepokój w żołądku.
    Zastanów sie ile razy w roku jeździsz obciążonym autem i odpowiedz sobie tym na pytanie jakich sprężyn potrzebujesz.
    Poczytaj moje wczesniejsze wypowiedzi o sprężynach - mam najbardziej miękkie, bo od Golfa HB i teraz jak auto lata do Niemiec nieźle zapakowane to nie dobija, oczywiście lepiej byłoby na 19 - pod względem ugięcia, ale czy bardziej komfortowo?

    Lesjofors wie co pisze o sprężynach, a najtaniej zawsze było na iparts

    Komentarz


    • Zamieszczone przez oluap
      Nie ma auta, które po mocnym obciażeniu na seryjnym zawieszeniu stoi na tej samej wysokości.
      Możesz zakładać 19 lub też nawet HD pod warunkiem, że zaakceptujesz wyraźną twardość oraz niepokój w żołądku.
      Zastanów sie ile razy w roku jeździsz obciążonym autem i odpowiedz sobie tym na pytanie jakich sprężyn potrzebujesz.
      Poczytaj moje wczesniejsze wypowiedzi o sprężynach - mam najbardziej miękkie, bo od Golfa HB i teraz jak auto lata do Niemiec nieźle zapakowane to nie dobija, oczywiście lepiej byłoby na 19 - pod względem ugięcia, ale czy bardziej komfortowo?

      Lesjofors wie co pisze o sprężynach, a najtaniej zawsze było na iparts
      W iparts obecnie mają 18, a nie mają 19.
      Akceptuję twoje doświadczenie ze sprężynami Lesjofors (ja go nie mam), zastanawiam się tylko dlaczego Lesjofors poleca do Octavii 18 i 19 skoro są wyraźnie twardsze od standardu.
      Masz rację co do tego, że większe obciążenia mam tylko na wyjazdach rodzinnych. Obawiam się tylko efektów takiego wakacyjnego obciążenia.

      Mam 2 pytania do ciebie:
      1.Kilka stron temu pisałeś, że 18 i 19 to w zasadzie to samo tylko inne przeznaczenie (18 do zwykłego, a 19 do kombi). Czy to się dalej zgadza?
      2.Czy montowanie tej twojej sprężyny 42 950 46 bez wymiany amorów ma jakiś sens?

      Komentarz


      • ...18 jest odpowiednikiem fabrycznej 1K0511115BF
        ...19 jest odpowiednikiem fabrycznej 1K0511115BG

        U mnie fabryczna była 1K0511115BE (czyli jeszcze bardziej "delikatniesza") gdzie tył nie trzymał wymiaru.
        Sprężyny te w aso zostały wymienione na 1K0511115BF czyli odpowiednik 18.
        Te BF-y fabryczne też są "cieńkie". :!:
        LESJÖFORS na pewno są zdecydowanie sztywniejsze od oryginalnych.
        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
        =================================================

        Komentarz


        • Zamieszczone przez endryu
          ...18 jest odpowiednikiem fabrycznej 1K0511115BF
          ...19 jest odpowiednikiem fabrycznej 1K0511115BG

          U mnie fabryczna była 1K0511115BE (czyli jeszcze bardziej "delikatniesza") gdzie tył nie trzymał wymiaru.
          Sprężyny te w aso zostały wymienione na 1K0511115BF czyli odpowiednik 18.
          Te BF-y fabryczne też są "cieńkie". :!:
          LESJÖFORS na pewno są zdecydowanie sztywniejsze od oryginalnych.
          Zajrzałem do eautoparts, tam sprzedają K+F
          Jak wrzuciłem dane pojazdu (Octavia Combi, 1.4, 122, 1Z5) to portal zaproponował mi K+F nr 950 136 00 informując, że to zamiennik 1K0 511 115 BG
          Dla 1Z3 proponują K+F nr 950 134 00 jako zamiennik do 1K0511115BF.
          Ciekawe co mi fabrycznie zamontowali w Combi? BF? BG? coś jeszcze innego?

          Komentarz


          • Zamieszczone przez oluap
            zaakceptujesz wyraźną twardość oraz niepokój w żołądku.
            mam HD w O II kombi i jest super - bez porównania lepiej niż na fabrycznych śmieciach. Co do "niepokoju w żołądku" pasażerowie na tylnych siedzeniach nic takiego nie stwierdzili.
            PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

            Komentarz


            • Ja również wymieniłem fabryczne na HD ( czyli 20 ), pomimo że na codzień jeżdżę sam.
              Jednak cztery wyjazdy w roku z bagażem po dach i boxem na górze powodują, że wybór ten był uzasadniony.
              W normalnym użytkowaniu nie odczuwam dyskomfortu, a pożądaną przeze mnie sztywność, którą miałem poprzednio w fokusie, a brakowało mi tego w Skodzie.
              Bez wątpienia przyjemniej pokonuje się szybkie zakręty.
              Moim zdaniem dla kombi dylemat sprężyn powinien być rozstrzygany pomiędzy 19 a 20 wg. osobistych preferencji i stylu jazdy

              Komentarz


              • Zamieszczone przez bob the builder
                W normalnym użytkowaniu nie odczuwam dyskomfortu, a pożądaną przeze mnie sztywność, którą miałem poprzednio w fokusie, a brakowało mi tego w Skodzie.
                Bez wątpienia przyjemniej pokonuje się szybkie zakręty.

                I ja przychylę się do tej opinii. Pomimo,że u mnie tył nie siedział,to nośność 2 fabrycznych sprężyn powodowała,że na wakacje w 5 osób i pełnym bagażnikiem auto stawało się motorówką :lol: Wymieniłem na -15mm od passata 4motion(sztywność ok. 5 w touranie) i teraz przy pełnym bagażniku(nie jakiś super cieżkich rzeczy i upchanych) 3 facetach(sporych) z tyłu+ jeden spory siedzący na rancie bagażnika,a koło jeszcze spokojnie wystawało i ładnie stał,a do tego jeszcze amortyzował
                Moje projekty car detailingowe
                VW Touran 2.O TDI
                BMW X6 35d
                więcej na PW

                Komentarz


                • Ja kupiłem do swojego kombi te z końcówką 19 zgodnie z katalogiem Lesjoforsa. Montaż po długim weekendzie, jak założę, to oczywiście opiszę wrażenia :wink:

                  Komentarz


                  • co oznacza "HD" ??
                    U mnie przy przebiegu 8600 km do wymiany były łączniki stabilizatora. Ciekawe !!?? Mam wersję z pakietem na bezdroża.
                    Kłopot jest jeszcze jeden tylne tarcze hamulcowe mają głębokie ryzy , a część tarczy wogóle nie hamuje , bo jest nawet pokryta rdza . Oczywiście nie uznali na gwarancji. Ale to chyba nie w tym temacie
                    NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                    Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                    Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                    171 KM ; 402 Nm obr/min
                    Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                    Komentarz


                    • Zamieszczone przez wojtisek1
                      co oznacza "HD" ??
                      ---> Lesjöfors Heavy Duty 42 857 20 :diabelski_usmiech
                      PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                      Komentarz


                      • Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                        Zamieszczone przez wojtisek1
                        co oznacza "HD" ??
                        ---> Lesjöfors Heavy Duty 42 857 20 :diabelski_usmiech
                        Do OI kombi to chyba jest HD 42 857 17 :wink:

                        Komentarz


                        • kurde!! dobry temat, szkoda , że dopiero na niego wpadłem.
                          Nie mam w tej chwili czasu czytać całości ,ale czy to powszechnie stosowane te dodatkowe sprężyny??
                          Gdzie są zkatalogowane te lesjoforsy ??
                          NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                          Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                          Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                          171 KM ; 402 Nm obr/min
                          Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                          Komentarz


                          • Gdzie są zkatalogowane te lesjoforsy ??
                            Not Found

                            Komentarz


                            • Zamieszczone przez leonn
                              Zamieszczone przez PAOLO ESCO
                              Zamieszczone przez wojtisek1
                              co oznacza "HD" ??
                              ---> Lesjöfors Heavy Duty 42 857 20 :diabelski_usmiech
                              Do OI kombi to chyba jest HD 42 857 17 :wink:
                              Faktycznie 17 jest to HD do Skody Octavii Combi wersja 1U5, czyli o ile się nie mylę Octavia 1.

                              Komentarz


                              • leonn, dzięki. Musze sie w wolnej chwili bardziej zagłębić w temat!!
                                z tego linku widze tylko te z końcówką "19" i "20". Ktoś wcześniej pisał , że są jeszcze 18-nastki.
                                A te mady to gdzie nabyć?? W serwisie??
                                A wysokość zawiasu mierzycie do czego??
                                NOWA TWARZ http://www.wrzuta.pl/obraz/x1NMSALRtR/
                                Bilstein B4+tarcze ATE PD+klocki ATE - SUPER ZESTAW !!
                                Wojtisek - bokiem do przodu to jest to !!!!
                                171 KM ; 402 Nm obr/min
                                Nie sztuką jest zabić muchę przednią szybą, sztuką jest zabić ją boczną...

                                Komentarz


                                • Zamieszczone przez wojtisek1
                                  kurde!! dobry temat, szkoda , że dopiero na niego wpadłem.
                                  Nie mam w tej chwili czasu czytać całości ,ale czy to powszechnie stosowane te dodatkowe sprężyny??
                                  Gdzie są zkatalogowane te lesjoforsy ??
                                  W ASO możesz wymienić te co masz na twardsze lub dostać MADy wchodzące w sprężynę dotychczasową jako sprężyna dodatkowa.
                                  Tyle, że opinia o tym co ma do zaoferowania ASO jest na 69 poprzednich stronach, oględnie mówiąc, nie najlepsza.
                                  Alternatywą zaproponowaną na ostatnich stronach niniejszego wątku są Lesjoforsy. Na razie mają dobrą opinię. Ciekawe czy zmieni się ta opinia po wakacyjnych wojażach :diabelski_usmiech

                                  EDIT
                                  18stki katalogowo rzecz biorąc są do wersji Octavia 2 "niekombi"

                                  Komentarz


                                  • Zamieszczone przez leonn
                                    HD 42 857 17
                                    nie patrzyłem, że to do O1... :roll:

                                    Zamieszczone przez Marek358
                                    czy zmieni się ta opinia po wakacyjnych wojażach
                                    sprawdzę (ponownie) już za jakieś dwa tygodnie na trasie do Włoch.
                                    PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                    Komentarz


                                    • Jak określicie sztywność MAD-ów do Lejsforosów? Które są bardziej komfortowe?
                                      SIMPLY CLEVER
                                      Wiesz co dobre :-)

                                      Moja Maszyna
                                      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopic.php?t=53846

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez wojtisek1
                                        leonn, dzięki. Musze sie w wolnej chwili bardziej zagłębić w temat!!
                                        z tego linku widze tylko te z końcówką "19" i "20". Ktoś wcześniej pisał , że są jeszcze 18-nastki.
                                        A te mady to gdzie nabyć?? W serwisie??
                                        A wysokość zawiasu mierzycie do czego??
                                        Ale ten temat dotyczy O2 :szeroki_usmiech

                                        A 18-tki,19-tki i 20-tki są jak najbardziej cacy :hello :hello :hello
                                        O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
                                        O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
                                        =================================================

                                        Komentarz


                                        • Zamieszczone przez wojtisek1
                                          z tego linku widze tylko te z końcówką "19" i "20". Ktoś wcześniej pisał , że są jeszcze 18-nastki.
                                          Tak ale tylko do OII Fl.
                                          Zamieszczone przez wojtisek1
                                          A te mady to gdzie nabyć?? W serwisie??
                                          Nie zawracaj sobie nawet głowy tymi Madami.
                                          Zamieszczone przez wojtisek1
                                          A wysokość zawiasu mierzycie do czego??
                                          Od środka koła do rantu błotnika,, jest w temacie podany schemat :wink:

                                          Komentarz


                                          • Zamieszczone przez Octavianos
                                            Jak określicie sztywność MAD-ów do Lejsforosów? Które są bardziej komfortowe?
                                            To jest trochę inny "patent" więc trudno porównać. W jednym i drugim przypadku opinie są, że "dość twardo". Niektórzy tak lubią. Wersja z MADami niektórym w końcu "siadła", a Lejsforosy na razie nie...

                                            Komentarz


                                            • Lesjofors to jakby nie było jeden z najlepszych producentów sprężyn na świecie. Porządna, szwedzka stal, no to chyba powinny dać radę

                                              Komentarz


                                              • Marek358 się zapytał:

                                                Czy montowanie tej twojej sprężyny 42 950 46 bez wymiany amorów ma jakiś sens?

                                                Ja wymieniłem też amortyzatory - tak jak pisałem na SACHSY, przód i tył.

                                                Myślę, że włożenie nowej sprężyny do amora w dobrym stanie nie będzie problematyczne, natomiast sam koszt nowego amortyzatora na tył nie jest jakiś porażąjący, więc można go wymienić niejako przy okzaji.

                                                Mi zależało na komforcie i specjalnie dobierałem nowe amorki, bo po prostu jestem na to czuły.

                                                Amortyzator ma istotny wpływ na odczuwanie twardości/sztywności, więc jak trochę Twoje mają już nastukane to pewnie mniej będziesz czuł sztywność nowych Lesjoforsów.

                                                U mnie po 20kkm na nowym zsestawie zawieszenia mogę powiedzieć, że auto zdecydowanie płynniej pracuje na zawieszeniu niż jeszcze miesiąc temu. Po prostu się dojechało i ułożyło. Choć spring Lesjoforsa od samego początku był sprężysty i pozwalał na amortyzowanie w przeciwieństwie do fabrycznego zestawu - który wybijał na kostce brukowej zęby.
                                                Nie powrócił bym do tych co mam w garażu - masakra jak wspominam.
                                                Odnosząc się do sztywności - ja nie poczułem twardości i sztywności po zmianie, pojawiła się za to sprężystość i odgłosy amortyzacji w przeciwieństwie do fabrycznego zestawu.

                                                Nawiasem mówiąc najlepsza z rad jednego z ASO - na fabryczne zawieszenie w kombi od jakiegoś czasu - powozić miesiąc 200 kg w bagażniku to zmięknie.
                                                Ciekawe jak zniosą to fabryczne springi? Choć u mie przez 6 kkm do wymiany trzymały wymiar na granicy dolnej normy.

                                                Komentarz


                                                • zmieniłem jakiś miesiąc temu sprężyny na Lesjoforce HD (tył) , sprawują się świetnie - dziś pojechałem sprawdzić zbieżność. W ASO zażyczyli sobie 250 zł za sprawdzenie... s$#y@%ny :klnie: podziękowałem nie jestem idiotą. Pojechałem do "normalnego" porządnego zakładu mechanicznego i zapłaciłem 80 zł !!! za całość i jestem spokojny o to, że mechanik dobrze ustawił zbieżność. Cały czas byłem obok i rozmawialiśmy w trakcie pomiarów oraz miałem możliwość obejrzenia wszystkich danych na monitorze... Sprawdzenie przeprowadził komputerowo - nie znam się na tym dokładnie ale wszystkie dane dotyczące zbieżności oraz pochylenia i kątów były dokładnie wyświetlane w czasie pomiarów i korekty oraz ustawione dokładnie tak jak podawał program dla Octavi Tur II kombi - bo takie konkretne oznaczenie program posiadał. Sprawdzonna była zbieżność i kąty pochylenie kół -oczywiście tylnych, żeby nie było... :hmm Tył po wymianie spreżyn był "rozjechany" - więc nie słuchajcie głupot ASO lub innych pseudo mechaników tylko sprawdzajcie po wymianie i ułożeniu się sprężyn. Oczywiście kąty w tylnym zawieszeniu były też ostawione na nowo.
                                                  Zawieszenie przednie nie miało dużych odchyłów od normy ale po ponownym ostawieniu a właściwie korekcie test przeprowadzony przez komputer pokazał, że wszystkie parametry są dobrze ustawione a parametr który odpowiadał za pokrycie się śladów kół przednich z tylnymi ( nie znam się na tym dokłądnie, więc sorki za mało fachowe słownictwo) dał wynik 0,00 więc IDEALNY aż sam mechanik się zdziwił bo jak powiedział zdażyło się to jemu tylko kilka razy. Co do samych spreżyn mam Lesjo HD i nie uważam, żeby były za twarde do kombi. Jeżeli ktoś wozi w bagażniku często różne rzeczy i lubi jak samochód nie wygląda jak motorówka to te sprężyny są dla niego. Pasażerowie nie wykazują oznak powybijanych plomb :lol: i nie narzekają na komfort. Spreżyny pracują pod ciężarem ale trzymają odpowiednią wysokość nawet przy bardzooo załadowanym bagażniku. Pracują co znaczy, że po zapakowaniu bagażnika uginają się ale nie tak jak to miało miejsce na ori - po prostu nie ma co w tym przypadku porównywać tych spreżyn.
                                                  Fotki - zapakowany na max bagażnik Octavki.
                                                  Załączone pliki
                                                  PW - OFF. Nie mam czasu na odpisywanie... sorryyyy

                                                  Komentarz


                                                  • No to jestem po wymianie sprężyn na Lesjofors 42 857 19. No i wygląda to tak, że przy baku zatankowanym pod korek i pełnowymiarowym kole zapasowym w bagażniku odległość od środka koła do krawędzi błotnika wynosi 385 mm po obu stronach. Czyli w tolerancji się mieści (powinno być 394 +/- 10 mm), chociaż te 10 mm wyżej mogłoby być. Z przodu analogiczny pomiar daje wynik 391 mm i tę różnicę niestety widać - tył jest niżej niż przód. No chyba, że te pomiary powinno się robić przy pustym baku, to wtedy zapewne będzie idealnie.
                                                    Komfort jazdy - identyczny ze sprężynami oryginalnymi, nie ma też różnicy w sztywności przód/tył, a wymieniałem tylko tyły.
                                                    Prowadzenie - na plus po wymianie, ale to może być zasługa ustawionej na nowo geometrii, czuć jednak, że tył jest bardziej sprężysty na nowych sprężynach.

                                                    Podsumowując - jest bez porównania lepiej niż na sprężynach fabrycznych, gdzie po zatankowaniu baku i wrzuceniu weekendowego bagażu dla trzech osób koła tylne chowały się w nadkolach :evil: , ale liczyłem, że tył będzie jednak ciut wyżej po wymianie na markowe sprężyny. Może jednak trzeba było kupić HD ???

                                                    Komentarz

                                                    POWRÓT NA GÓRĘ
                                                    Pracuję...
                                                    X